Türkiye'nin Favori Yol Üzeri Lezzet Durağı: Fatsa'lı Hünkar Restoran

Fatsa’nın Mağazalarbaşı olarak bilinen mevkiisinde küçük bir salonda başlayan serüven nerdeyse 40 yıldır oluşturduğu güven ve kaliteden taviz vermeden, yıllar önce hedeflediği çizgiyi hiç değiştirmeden ve zaman içinde sektörde meydana gelen değişimlere de yenilmeden başarıyla yoluna devam ediyor.
Aydın, Ahmet, Adil ve Tahsin Doğruca kardeşlerden en büyüğü Aydın Bey’in genç yaşta askerden döndükten hemen sonra 24 sandalyeli küçük bir salonda başlattığı bu yolculuk birbiriyle iletişimleri ve dayanışmaları son derce güçlü kardeşlerin omuzlarında kısa sürede yükselmiş. Kardeşlerden Ahmet Doğruca uzun yıllar İlçe Tarım Müdürü olarak görev yapıp emekliye ayrıldıktan sonra ekibe katılmış.
Firmanın son 5 yılına bakıncaysa kardeşlerin işleri yavaş yavaş çocuklarına teslim etmeye hazırlık yaptıkları görülmekte. Biz de firmanın özellikle son dönemde artan başarı grafiğini bu “yeni nesil” ile konuşmanın daha doğru olacağını düşündüğümüzden kendileriyle görüşmek istedik ve Fatsa’lı Hünkar Restoran’ın 7 şubesi içerisinde belki en popüler olanı Dolunay şubesinde 4 kuzen tarafından misafir edildik.
Seda, Hilal, Büşra, Mustafa ve Cemal. Tıpkı babaları gibi onlar da birbirleriyle çok iyi anlaşıyorlar aralarında kusursuza yakın bir iletişim var. 40 yıla yakın süre istikrar sağlayan bu sihir çocuklarla da devam ediyor. Cemal röportaj sırasında Fatsa’da olmadığından ekibin geri kalanıyla sohbetimizi gerçekleştirdik. İlk olarak yukarıda kısaca okuduğunuz kuruluş dönemi hikayesini Aydın Bey’in kızı Seda Hanımdan dinleyerek başlıyor sohbetimiz sonra bugünü konuşmaya başlıyoruz.
Geçmişi böyle. Peki mevcut durum nasıl?
(Seda) - Şu an 7 şube ile hizmet veriyoruz. 8. Şubeye hazırlık yapıyoruz. Son şubemiz Koru. Büyüklerimiz bu işe başlarken hep daha çok istihdam sağlamayı ön planda tutarak planlama yapmışlar; hatta yine ilk dönemde babamın bu işin geleceği için tarif ettiği bir kriter oluyor bu personel sayısı. O zamanlar 400-500 personele ulaşmak diye hayal kurmuş. Küçücük bir dükkanda bunu hayal ederek başlamışlar. Büyük hayaller kurmayınca hakkını vererek çalışacak enerjiniz de olmuyor belki de. Bir de tüm artı ve eksileriyle düşündüğümüzde genel olarak hakikaten zor bir sektör bu sektör.
Şu an yakın mısınız yıllar önce hayal edilen bu rakama?
(Seda) - Yaz dönemlerinde artıyor istihdam sayımız işin doğası gereği. Bu dönemlerde 400 personele yaklaşıyoruz. Hayal gerçek oldu diyebiliriz yani. Daha da geliştirmek için çalışıyoruz tabii.
Bu noktaya ulaşana dek geride koca bir tarih var tabii. Peki sizler, hangi nokasında dahil oldunuz bu işe. Yeni nesil tam olarak hangi noktada devraldı bu işi?
(Seda) - Bizim işimiz bir nebze kolay oldu elbette. Birçok şey yerli yerine oturmuş durumdaydı zaten başarıyla işleyen bir düzen vardı. Hilal, Büşra ve Ben 2013 yılında başladık diyebilirim. Mustafa ve Cemal de okullarını tamamladıktan sonra, geçen yıl aramıza katıldılar.
Peki sizler ilk ne yaptınız? Yeni nesil ile Hünkar’da ne gibi değişiklikler yaşandı?
(Seda) - Öyle her şey artık yeni kuşağın elinde diye bir durum yok aslında. Evet belirli bir zamandır buradayız, tecrübe kazanıyoruz ama biz halen öğrenmeye çalışan öğrenciler gibi görüyoruz kendimizi. Babalarımız halen buradalar ve biz halen onlardan öğrenmeye devam ediyoruz. Elbette bizim kattıklarımız var, kurumsal kimlik noktasında değişikliklere öncülük ettik, belki sektördeki trendleri daha yakından takip ediyoruz, uygulanabilecek yenilikler konusunda daha fazla fikir teatisi yapıyoruz bunlar biraz daha bize uygun noktaları bu işin.
(Hilal) - Menüye de ufak tefek dokunuşlarımız oluyor. Dünya mutfağıyla biz biraz daha içli dışlıyız büyüklerimize göre sanırım.
(Büşra) - Artık yavaş yavaş tamamen bize bırakma eğilimindeler zaten. Bu konuda da onların hislerine öngörülerine güveniyoruz.
En son şubeniz Koru mesela tamamen genç kuşağın elinden çıkma bir konsept gibi duruyor
(Büşra) - Evet Koru’da uyguladığımız konsept biraz daha genç kitleye yönelik zaten. Sadece bizim çabamız da değil, Koru’nun hemen her adımında Fatsalı Hünkar Restoran’ı beğenen kitlenin görüşlerini almaya, onları da konseptin oluşma sürecine dahil etmeye çalıştık. Özellikle bu noktada sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullandık.
Özellikle açılış öncesinde sosyal medyada bol bol etkileşim yaşadınız onu biz de takip ettik. Yeni nesil en çok da bu tür noktalarda farkını gösteriyor zaten. Anketler yaptınız, insanların cevaplarını yine onlarla paylaştınız. Başarılı bir sosyal medya yönetimi örneği gördük biz de o süreçte dışarıdan
(Hilal) - Elimizden geleni yaptık. Sosyal medyayı önemsiyoruz. Aktif olmaya, etkili kullanmaya gayret ediyoruz. Koru’nun avantajı yeni olması. Marka daha doğum anından itibaren sosyal medyanın içinde yer aldı bu nedenle büyümesinde de bundan sonra yöneleceği noktanın belirlenmesinde de sosyal medyanın rolü büyük ve hep öyle olacak. Ama özellikle burası için de (Fatsalı Hünkar – Dolunay Şubesi) yoğun bir şekilde kullanmaya devam ediyoruz.
(Seda) - Sosyal Medya yönetimimizi Hilal yapıyor. Burada onun büyük başarısı var. Sosyal medya hesaplarımız sayesinde sadece yerelde de kalmamış oluyoruz. Daha geniş bir kitleye ulaşmakta çok büyük bir yardımı var.
(Mustafa) - Sadece şubelerimizin olduğu yerlerde bilinmek ve bunu yeterli görmek doğru değil zaten. Bu bizim başarımız da değil tek başımıza. Büyüklerimiz için de yıllar önce bu işe bakış açısı böyle oldu. Bu bölgeye dışarıdan gelen insanda da burada tadacağı lezzetlerle bir etki bırakmak uzun yıllardır restoranımızın başarılı olduğu bir nokta. Bizden çok önce de buraya yabancı insanlar için bile burada yedikleri kiremit kebap, pide gibi lezzetler hep övgüler aldı.
Bölgeye dışarıdan gelen insanlar demişken de tam da bu noktada çok önemli bir başarıya imza attı yakın zamanda Hünkar ailesi. Biraz bunu konuşalım. Sektörel anlamda önemli bir ödül aldınız “Türkiye’nin En Favori Yol Üzeri Lezzet Durağı” seçildi Hünkar Restoran. Bu ödülün hikayesini dinlemek isteriz biraz.
(Hilal) - Aslında biraz spontane gelişti diyebiliriz, çünkü açıkçası bu tür yarışmaların çoğunu pek güvenilir bulmuyorum. Hatta zaman zaman böyle teklifler de gelir, falanca yarışma için şu kadar ödeme yaparsanız derece verelim diyenleri dahi gördük ve şimdiye kadar da hep uzak durduk bu tür girişimlerden. Yarışmaya başka bir firma ile başka bir şehirden katılan bir arkadaşımız bundan bahsedince kategori ve katılımcıları inceledik ve baktık ki şimdiye kadar karşımıza çıkan benzer işlere benzemiyor. Hem organizatörleri hem katılımcıları ülkeye mal olmuş tanınan isim ve markalar. Kategoriler de çok çeşitliydi. Neden olmasın dedik ve katıldık. Ödül aldığımız kategori de zaten tüm ekibimizle birlikte, çok uzun zamandır üzerine çok fazla emek verdiğimiz bir konuydu. Ama katıldıktan sonra da büyük bir heyecanla işi gücü bırakıp sonucu beklemedik.
(Seda) - Başvuruyu yapıp yolumuza devam ettik. Hatta unuttuk bile diyebilirim
Oylama nasıl yapılıyor yarışmada?
(Hilal) - Tamamen halkın katılımıyla yapılıyor oylama. Gerekli yetkili mercilerin de denetimi altında zaten tüm süreç. Bunlar da katılmadan önce önemsediğimiz kriterlerdi. Seda’nın dediği gibi başvuruyu yapıp unuttuk diyebilirim zaten. Ödüllerin açıklanmasına yakın bir zamana kadar da zaten organizasyon firmasından da bizimle herhangi bir iletişime geçilmedi. Zaman yaklaşınca ödül törenine katılıp katılmayacağımız soruldu ve orada söylediler önemli adaylardan biri olduğumuzu öyle farkına varıp katılım gösterdik tören gecesine de.
(Seda) - Hatta o kadar hazırlıksızız ki bizi temsilen o sırada yakında olan Mustafa törene katıldı ve o da tören esnasında gayet günlük kıyafetleriyleydi yani
(Mustafa) - Yani ülke çapında isim yapmış restoranların sahipleri orada smokinli falan, ben de öyle gündüz nasılsam gittim işte.
(Büşra) - Yani işte son döneminde yeniden dikkat alanımıza bu şekilde girince yarışma biz de kendi sosyal medya hesaplarımızdan kitlemizi yönlendirdik sonuçlanmasına az bir zaman kala bize oy vermek isterler mi diye başka da bir çabamız da olmadı zaten.
Ödül aldığınız kategoride kaç aday vardı?
(Hilal) - Finale kalan 8 adaydık. Sadece bu kategori için 150bin’e yakın oy kullanıldı.
Ve şu an bu röportajı gerçekleştirdiğimiz tam da bu şubeniz bu ödülü almış oldu. Gerçekten tebrik ediyoruz.
(Mustafa) - Evet şu an burası “Türkiye’nin Favori Yol Üzeri Lezzet Durağı” resmi olarak. Ama inanın aslında bizim için bir farklılık yok. Bu restoranda özellikle biz yıllardır hem Fatsa’nın yerlisinden hem de gerçekten geçerken mola verenlerden hem birebir yorumlarla hem de bu tür hizmetlerin yorumlanıp puanlandığı platformlar üzerinden benzer yorumlar duymaya, bu şekilde tanımlanmaya alışmıştık.
(Seda) - Evet bu anlamda zaten yol üstü müşterisi dediğimiz kitle özellikle övgülerini hiç eksik etmedi sağ olsunlar. Fatsa ve çevresi bizi zaten biliyor tanıyor, hiç bilmeyenlere aynı tatmin duygusunu yaşatmaya başladığınızda zaten bu anlamda kalitenizi yükseltmek adına önemli bir hamle yapmış oluyorsunuz.
Artarak sürer inşallah bu başarı. Bundan sorasına bakınca, kendinizi geliştirmek istediğiniz başka alanlar var mı? Stratejik olarak daha fazla yoğunlaşmalıyız dediğiniz, zayıf gördüğünüz yerler mevcut mu?
(Hilal) - Zayıf görmekten ziyade çalışmayı arttıracağımız alanlardan biri olarak sosyal medyayı görüyorum ben doğal olarak. Dijitalde şu ana kadar başarılı bir yol aldık ama daha fazlasını yapabilmeliyiz. Yapacağız da inşallah yeni yılla birlikte.
(Büşra) - Müşteri geri bildirimleri hem sosyal medyadan, hem de fiziki olarak mekanlarda direkt aldığımız geri bildirimler de her zaman olduğundan daha fazla önceliğimiz olacak yeni yılda. Bu da daha fazla özenip geliştireceğimiz alanlardan biri.
Kendinizi sektördeki rakiplerinize göre avantajlı gördüğünüz noktalar neler peki? Özellikle hangi hususlarda fark yaratıyor Hünkar ailesi?
(Mustafa) - Bu konuda özellikle büyüklerimizden gelen ilk yorum lezzet anlamında Kiremit Kebabımızdır diyebilirim ben. Hakikaten menümüzün en güvendiğimiz öğesi diyebiliriz. Uzun yıllardır da eşsiz kalması için çabamızı koruyoruz.
(Hilal) - Lezzet konusu dışında da gıda güvenliği noktasında da fark yaratıyoruz biz Hünkar ailesi olarak. Tüm şubelerimiz için satın almalar Gıda Mühendisi tarafından gerçekleştiriliyor. Gıda güvenliği konusunda bu bölgede bu yaklaşımı gösteren tek firmayız diyebilirim. Bu sayede üretim akışımız da tüm yönetmeliklere uygun şekilde gerçekleşebiliyor.
Bu tür röportajlarımızda âdet oldu bir şekilde, sürekli sorduğumuz bir soruyla devam edelim; yaşadığınız, aşmakta zorlandığınız önemli sıkıntıları var mı işinizin? En çok hangi konular sizi zorluyor?
(Seda) - En zorlandığımız konu kalifiye personele ulaşım muhtemelen. Dönemsel olarak ihtiyacımızın arttığı zamanlarda kalifiye personel bulmakta zorlandığımız çok oluyor. Bu da zaman zaman aksamalar yaşamamıza neden oluyor. Anında aksiyon almaya gayret ediyoruz ama, sorunun cevabı olarak en fazla zorlandığımız konu bu olabilir.
Gelecek hedeflerinde ne görünüyor Fatsa’lı Hünkar Restoran için? Bundan sonra neler var planlarda?
(Hilal) - Kurumsal kimliğimizi geliştirmeye devam edeceğiz şüphesiz. Yapabileceğimizin en iyisini yapmaya çalışacağız her zaman olduğu gibi.
(Büşra) - Mevcut şubelerimizin tümünde birden aynı anda belirli bir kalite düzeyini bozmadan hizmeti sürdürmek zaten en önemli hedef. Bunu gerçekleştirmek için çok çalışmamız gerekiyor.
(Mustafa) - Öncelik her zaman mevcut başarıyı korumak olmalı zaten. Yeni bir şeyler yapmaya çalışırken mevcut işleyişi aksatmak geçici bir süreliğine dahi olsa yanlış strateji. Büyüme planlarımızı da bu belirliyor zaten en çok. Ahengi bozmadan üzerine koymaya gayret ediyoruz.
(Seda) - Ünye tarafından gelen şube talepleri de var işleyişe bakarak Mustafa’nın bahsettiği ahengi de bozmadan bunu da planlara belki dahil edebiliriz.
Hem ödül için hem de artarak devam eden başarılarınız için tekrar tebrik ediyoruz. Fatsa Ticaret ve Sanayi Odası olarak ayrıca gurur duyduğumuzu her fırsatta belirtiyoruz zaten bu tür başarılı üyelerimizle. Odamızın hizmetlerine ulaşım noktasında yaşadığınız bir sıkıntı ya da bizlerden farklı beklentileriniz var mı; bu vesileyle de sormak isteriz.
(Seda) - Genelde işin o tarafıyla yakın zamana kadar büyüklerimiz ilgilendi zaten ama artık o kısımla da Mustafa ilgileniyor. Kurumsal İlişkilerimizi ona soruyoruz
(Mustafa) Ben son derece memnunum ne zaman işimiz düşse zamanında hallettik. Tayfun Bey de sağ olsun çok ilgili her zaman
(Hilal) - Evet, sosyal medyadan da ödül sonrası ilk tebrik edenlerden biri oldu kendisi. Anlamlı oldu bu da bizim için. Çok teşekkür ediyoruz kendisine buradan.
Yıllardır süren başarısını yeni kuşakla da devam ettiren değerli üyemiz Fatsa’lı Hünkar Restoran’a FATSO ailesi olarak teşekkür ediyor başarılarının devamını diliyoruz.


